piątek, 14 lipca 2023

Plagiat Pani Alicji Kulki w koncepcji rozwoju GUGiK zgłoszonej w ramach konkursu na GGK

    Niedawno opublikowałem informacje dotyczące konkursu na Głównego Geodetę Kraju w kontekście niechęci Ministerstwa Rozwoju i Technologii, abym uzyskał dokumenty z tego postępowania. A powód jest taki, że byłem przecież jego uczestnikiem i jestem bardzo ciekawy, jak w tym postępowaniu wypadłem.
 
    Ja na swoje zapytanie złożone w trybie dostępu do informacji publicznej nie uzyskałem odpowiedzi, ale redakcja Geoforum.pl taką odpowiedź wczoraj dostała. Jak wynika z opublikowanej informacji MRiT przekazało protokół Komisji Konkursowej oraz opracowania Pani Alicji Kulki i Pana Sebastiana Ptaka dotyczące "Koncepcji rozwoju Głównego Urzędu Geodezji i Kartografii wraz z założeniami modelu zarządzania GUGiK”, których obowiązek złożenia wynikał z ogłoszenia o naborze na GGK. Dzisiaj te opracowania, wraz z moim udostępnionym wcześniej, są już dostępne na stronie Geoforum.pl.

    Być może opracowania te udostępniono w związku z moją sugestią, że Pani Alicja Kulka mogła takiego opracowania nie złożyć, a i tak została wybrana na GGK, ponieważ posłusznie współpracuje z Ministrem Waldemarem Budą w procesie przenoszenia GUGiK do Łodzi. Ale pomyliłem się w tej kwestii. Opracowanie Pani Alicji Kulki jest i to dosyć okazałe, bo liczące 14 stron.

    Jest jednak problem i to nawet poważniejszy niż brak tego opracowania. Otóż opracowanie Pani Alicji Kulki jest plagiatem zawierającym "żywcem" przepisane akapity z następujących pozycji:

  1. Pujer K. Danielak W. (2017) Zarządzanie rozwojem organizacji w zmiennym otoczeniu Skopiowane fragmenty ze stron: 18, 19, 23 i 24.
  2. Włóka M. Jędrzejas N. (2014) Teoretyczne aspekty zarządzania strategicznego w kontekście funkcjonowania podmiotów administracji publicznej. Skopiowane obszerne fragmenty ze stron: 91, 92, 93, 94, 95, 98.
  3. Gałka E. (2020) Wizja, misja, strategia. Praktycznie skopiowana jest całość.
  4. Fleszer D. (2013) Kontrola wewnętrzna jako istotna funkcja zarządzania w jednostkach administracji publicznej. Skopiowane obszerne fragmenty ze stron: 129, 130, 131, 133, 134, 135, 137, 139, 140. 
  5. GUGiK (2012) Strategia Głównego Urzędu Geodezji i Kartografii. Praktycznie skopiowana jest całość opracowania z niewielkimi modyfikacjami.

Poniżej przedstawiam:

 
    Temat pozostawiam bez komentarza, a co w tej sprawie zrobi Pan Minister Waldemar Buda, który Panią Alicję Kulkę rekomendował i Pan Premier Mateusz Morawiecki, który ją powołał, to czas pokaże, ponieważ wczoraj złożyłem w tej sprawie stosowną skargę do Pana Premiera z kompletem załączników.

 

[Aktualizacja 24 lipca 2023 r.]

    W związku problemem w uzyskaniu z MRiT dokumentów dotyczących konkursu na GGK, że jakoby podlegały ochronie ze względu na dane osobowe kandydatów, poniżej publikuję oświadczenie, w którym wyrażam zgodę na udostępnienie materiałów dotyczących mojej osoby. 
 
 Mam nadzieję, że oświadczenie przyczyni się  do  wyjaśnienia wszelkich wątpliwości w konkursie.

[Aktualizacja 25 lipca 2023 r.]

    Dzisiaj występuję do Ministerstwa Rozwoju i Technologii z wnioskiem w trybie dostępu do informacji publicznej o udostępnienie mojej karty oceny i cierpliwie czekam.


 [Aktualizacja 8 sierpnia 2023 r.]

    Jest odpowiedź, która jest niestety kolejną kompromitacją Ministerstwa Rozwoju i Technologii, ponieważ jest to złamanie ustawy o dostępie do informacji publicznej, ponieważ przy złożonym moim oświadczeniu o rezygnacji z ochrony prywatności (art. 5 ust 2. ustawy o  dostępie do informacji publicznej), moja karta może być udostępniona każdemu, kto o nią zapyta. Natomiast odpowiedź jest  widać na poniższym rysunku, że MRiT nie może mi udostępnić mojej karty.
 
 
  [Aktualizacja 9 sierpnia 2023 r.]

    Wobec powyższego piszę ponaglenie w tej sprawie wskazując, że Ministerstwo Rozwoju i Technologii postępuje niezgodnie z ustawą o dostępie do informacji publicznej i wzywam je do natychmiastowego udostępnienia moje karty oceny, ponieważ zgodnie z ustawa o dostępie do  informacji i publicznej i wobec mojego oświadczenia jest ona informacją publiczną i jest dostępna dla każdego, kto o nią zapyta.
 

 
  [Aktualizacja 10 sierpnia 2023 r.]
 
  Dzisiaj dostałem odpowiedź na swój wniosek z 28 czerwca 2023 r., w którym proszę o udostępnienie dokumentów z konkursu, których pierwotnie nie chciano mi udostępnić, przedłużając termin do 11 sierpnia 2023 r., co było mi.in jedna z przyczyn mojej skargi na Ministra Waldemara Budę do Premiera Mateusza Morawickiego. 
    Wśród nieznanych dotychczas dokumentów otrzymałem wniosek Ministra Waldemara Budy do Premiera Mateusza Morawieckiego o powołanie Pani Alicji Kulki datowany na 17 maja 2023r.

 

    I tu wyraźnie widać złamanie przez MRiT przepisów prawa związanych z procedurą konkursową opisana wyraźnie w ustawie Prawo geodezyjne (art. 6b. ust. 11).

   Przepis ten był przestrzegany we wszystkich dotychczasowych konkursach, natomiast w tym konkursie o wyborze poinformowano dopiero 27 czerwca 2023 r. (już po wręczeniu nominacji), co jest ewidentnym złamaniem zapisów ustawy.

 

   Zapewne gdyby Minister Rozwoju i Technologii przestrzegał zapisów ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne, dotyczących konkursu na GGK i wyniki naboru zostały ogłoszone wcześniej, to Premier Mateusz Morawicki nie byłby narażony na mianowanie na stanowisko Głównego Geodety Kraju osoby, która popełniającej plagiat w pracy konkursowej.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

W załączeniu komentarz do bloga Waldemar Izdebski