czwartek, 11 sierpnia 2022

Informacja publiczna w sprawie projektu zmian rozporządzenia ws. ewidencji gruntów i budynków

 

W lipcu Pani p. o. GGK wystąpiła do Ministra Rozwoju i Technologii z wnioskiem o wpisanie do wykazu prac legislacyjnych zmiany rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 27 lipca 2021 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków. Analizę przedstawionych propozycje przedstawiłem w trzech postach, których adresy przedstawiam poniżej.

     Podsumowując przeprowadzoną analizę miałem wiele wątpliwości do proponowanych zmian i skierowałem prośbę o udostępnienie wniosków jakie wpłynęły do GUGiK w kwestii zmian rozporządzenia egib w proponowanym zakresie oraz kopii pisma kierującego wniosek do MRiT. Uczyniłem to 28 lipca 2022 r., w trybie dostępu do informacji publicznej. Podsumowanie mojej oceny propozycji zmian zrealizowała także redakcja geoforum.pl w dniu  29 lipca 2022 r.

    Dzisiaj otrzymałem odpowiedź, z  której wynika, że wnioski osób, organizacji itd. dotyczące potrzeby zmiany rozporządzenia ws. ewidencji gruntów i budynków nie są informacją publiczną, nie są to dokumenty urzędowe stworzone przez organ zobowiązany do udostępnienia informacji publicznej. Tak więc takie wnioski są, albo ich nie ma.

    Co do drugiego pytania, to otrzymałem komplet dokumentów dotyczących wystąpienia z wnioskiem i przedstawiam je poniżej, mając nadzieję, że będą przyczynkiem do dyskusji w środowisku geodezyjnym, a szerzej odniosę się do tych propozycji po ich szczegółowej analizie.

  • Pismo przewodnie:


  • Propozycje zmian 









  • Propozycje zmian modelu pojęciowego















 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

W załączeniu komentarz do bloga Waldemar Izdebski